- Fri frakt & snabb leverans
- Färskt snus
- Prenumerera på snus
Vanliga Frågor
Åldersverifikation
Hur vet ni att beställaren är över 18 år?
För att beställa behöver du styrka din ålder - oavsett om du köper tobaksprodukter eller andra produkter. Vi verifierar din ålder genom Mobilt BankID i kassan och i samband med leverans kommer även en ålderskontroll att ske av mottagaren av produkterna. Läs mer om hur vi verifierar beställarens ålder här.
Beställning
Kan jag blanda mitt eget snus hos er?
Just nu kan du inte blanda ditt eget snus här på swedishmatch.se, men du kan fortfarande blanda eget snus i någon av våra butiker.
Kan jag som företag beställa?
Nej, vi tar endast emot beställningar från privatpersoner.
Skickar ni till utlandet?
Nej, tyvärr skickar vi endast inom Sverige.
Hur gör jag en beställning?
Sök eller gå via Köp snus till den produkt du vill köpa. För respektive produkt kan du välja att köpa eller skapa en prenumeration. Därefter granskar du din beställning i kassan, där du även har möjlighet att ändra intervallen på din prenumeration. Välj sedan ett leveransalternativ som passar dig. Därefter fyller du i dina adressuppgifter och väljer betalningsalternativ.
Läs allt om hur du genomför en beställning på swedishmatch.se här
Varför kostar produkten inte lika mycket som senast jag beställde?
Priserna på swedishmatch.se är rörliga. Det innebär att vi gör allt för att sätta konkurrenskraftiga priser som matchar marknaden. Om vi ändrar kostnaden på en produkt handlar det oftast om justeringar som gynnar dig som konsument, men det kan i vissa fall även gå åt andra hållet. Priserna kan alltså skilja sig från order till order och dina produkter behöver inte kosta lika mycket som senast du beställde.
Jag har inte fått någon orderbekräftelse. Var är den?
Vissa mailklienter som tex Hotmail, Live och Outlook har svårt att avgöra vad som är spam och inte. Vänligen titta i spamlådan om den ligger där. Om ni inte hittar den där vänligen ta kontakt med kundservice.
Jag har bara fått delar av min order. När kommer resten?
Ofta när en order har delats upp i flera leveranser beror det på att en del i ordern är från vårt Senaste Produktion-sortiment. Eftersom dessa produkter skickas till dig direkt efter att de producerats kommer de i ett eget paket, skilt från resterande produkter i din beställning.
Om du inte har beställt från senaste produktionen, men ändå inte fått hela din order så får du gärna kontakta vår kundservice så hjälper vi dig.
Jag kan inte slutföra mitt köp. Vad kan det bero på?
Det kan finnas flera orsaker till att du inte lyckas slutföra ditt köp. Här kommer några tips på vad du kan göra:
- Uppdatera din sida
- Byt webbläsare eller enhet
- Rensa cookies och historik
- Gör beställningen i privat läge i din webbläsare
Produkterna
Hur kan jag reklamera en produkt?
Upplever du kvalitetsproblem så går det bra att reklamera din produkt. Här hittar du all information om hur du genomför en reklamation. Enklast skickar du in din reklamation online. Klicka här för att reklamera portionssnus och här för reklamera lössnus. Du kan reklamera ditt snus med hjälp av dessa formulär både om du har köpt produkten via vår e-handel eller i en butik.
Har ni andra produkter än snus?
Ja, vi har även nikotinpåsar, designprodukter från Solstickan Design och Kristina Stark. Vi har också snustillbehör som mässingsdosor från Skultuna och prismasters.
Hur gammalt är snuset?
Allt snus från swedishmatch.se levereras max fem veckor innan bäst-före-datumet. Vi har dessutom veckofärskt snus från Senaste Produktionen för utvalda produkter och då är snuset aldrig äldre än sju dagar sedan tillverkning.
Prenumeration
Hur fungerar det med prenumeration?
Vi erbjuder prenumeration på den större delen av vårt snus- och nikotinpåsesortiment utan bindningstid. Snuset levereras stockvis och du väljer själv med vilket intervall beställningarna skall skickas. Du kan välja om du vill få snuset levererat varje vecka, varannan vecka eller en gång per månad. Du kan självklart närsomhelst avbryta eller pausa din prenumeration på Mina Sidor genom att registrera ett konto hos oss på swedishmatch.se.
Hur kan jag ändra min prenumeration?
Genom att registrera ett eget konto kan du på Mina Sidor se din orderhistorik, ändra adressuppgifter, hantera din prenumeration och se recept på dina egna snusblandningar. Under prenumerationer kan du ändra, pausa eller avsluta din prenumeration.
Leverans
Var är min beställning?
Du ska själv kunna spåra ditt paket på olika sätt beroende på vilken leveransmetod du har valt, se nedan.
- Postnord: Om du valde att få ditt paket till ett ombud vid köpet kommer Postnord skicka ett spårbart nummer till din mail när paketet skickats från oss. Där kan du se var paketet är och när du kan hämta upp det. Om du inte fått din beställning inom 3 arbetsdagar ber vi dig att kontakta vår kundtjänst.
- Budbee: Den senaste informationen gällande din leverans kan du hitta i Budbee-appen eller via länken du fått på sms. Om du inte har fått någon avisering via sms eller mail så betyder det att vi ännu inte har skickat dina varor.
- Instabox: Du kan hitta information om paketets beräknade leveranstid genom att följa spårningslänken du får via sms från Instabox. Om du inte har fått någon avisering via sms eller mail så betyder det att vi ännu inte har skickat dina varor.
Om du fortfarande inte kan hitta någon information om var din beställning befinner sig kan du kontakta vår kundtjänst, så hjälper de dig att hitta ditt paket.
Vilka leveransalternativ erbjuder ni?
Vi samarbetar med Budbee, Instabox och Postnord för att kunna erbjuda leverans till din dörr, närmsta paketskåp eller ombud. Se våra leveransvillkor för mer information.
Hur lång leveranstid har ni?
Vi levererar alltid inom 1-3 arbetsdagar, förutsatt att ingen annan info framgår i kassan. Om du inte har mottagit din beställning inom denna leveranstid vänligen kontakta kundtjänst som kan spåra paketet.
Presentkort
Kan jag använda presentkort köpt i en Swedish Match Store som betalningsmedel online?
I dagsläget kan du tyvärr inte använda presentkort som betalningsmedel online. Det fungerar däremot utmärkt att betala med ditt presentkort i samtliga av våra butiker.
Hur kontrollerar jag saldot på mitt presentkort?
Fyll i ditt presentkortsnummer och mata in den visade koden nedan, samt klicka Visa värde.