Vanliga frågor om leveranser
Var är min beställning?
Du ska själv kunna spåra ditt paket på olika sätt beroende på vilken leveransmetod du har valt, se nedan.
Postnord: Om du valde att få ditt paket till ett ombud vid köpet kommer Postnord skicka ett spårbart nummer till din mail när paketet skickats från oss. Där kan du se var paketet är och när du kan hämta upp det. Om du inte fått din beställning inom 3 arbetsdagar ber vi dig att kontakta vår kundtjänst.
Budbee: Den senaste informationen gällande din leverans kan du hitta i Budbee-appen eller via länken du fått på sms. Om du inte har fått någon avisering via sms eller mail så betyder det att vi ännu inte har skickat dina varor.
Instabox: Du kan hitta information om paketets beräknade leveranstid genom att följa spårningslänken du får via sms från Instabox. Om du inte har fått någon avisering via sms eller mail så betyder det att vi ännu inte har skickat dina varor.
Om du fortfarande inte kan hitta någon information om var din beställning befinner sig kan du kontakta vår kundtjänst, så hjälper de dig att hitta ditt paket.
Vilka leveransalternativ erbjuder ni?
Vi samarbetar med Budbee, Instabox, Airmee och Postnord för att kunna erbjuda leverans till din dörr, närmsta paketskåp eller ombud. Se våra leveransvillkor för mer information.
Instabox
Med Instabox erbjuds fri expressleverans till något av Instabox 400+ smarta paketskåp. Antingen samma dag som beställningen eller dagen efter. Beställ innan 13:00 så skickar vi ordern samma dag och du väljer själv önskat skåp med förväntad leveranstid i kassan. Innan paketet levererats kan du ändra önskat paketskåp med ett knapptryck i din mobiltelefon.
Efter genomfört köp kommer ett SMS där du kan följa instruktionerna för att få din pinkod till skåpet (via Mobilt BankID) samt info om utlämningsskåp och leveranstid. Instabox SMS-aviserar alltid från telefonnummer 71020 och du får SMS när paketet finns att hämta ut.
När du hämtar ut din leverans i ett Instabox-skåp behöver du ha en mobil som stödjer QR-scanning och BankID. Knappa först in koden som du fått via SMS, scanna sedan QR-koden som kommer upp på paketskåpets skärm och verifiera dig slutligen med BankID.
Observera att BankID inte stöds av alla telefoner – läs mer här.
Beroende på valt Instabox-skåp kan leveranstiden variera och ibland vara något längre. Samma dag-leveranser via Instabox visas i kassan beroende på angivet postnummer.
Airmee
Airmees fossilfria hemleveranser kommer till dig mellan 17.00 och 22.00. Beroende på var du bor kan du även få leverans under helgen, 0-1 dagar efter beställning. I Airmees app eller spårningssida, som nås genom deras SMS-notifieringar, kan du fylla i din portkod och annan info som kan hjälpa budet att dela ut ditt paket.
När Airmees bud lämnar terminalen och påbörjar leveransen kommer du bli meddelad via SMS. Du kan då se budbilen i realtid samt en ungefärlig leveranstid. Det är viktigt att du är hemma för att identifiera dig så att leveransen kan utföras.
Om Airmee är tillgängligt för ditt postnummer syns leveransalternativet i kassan.
Budbee
Med Budbee erbjuds fri hemleverans till dörren för dig som bor i någon av följande städer: Stockholm, Södertälje, Eskilstuna, Uppsala, Göteborg, Malmö, Helsingborg, Lund, Norrköping, Linköping, Jönköping, Borås, Örebro och Västerås. Leveranser med Budbee tar 1-2 vardagar och levereras mellan 17-22.
Beställningar som läggs innan 13.00 skickas samma dag. Följ aviserande SMS för att få din fyrsiffriga utlämningskod (via Mobilt BankID) samt ange portkod och tidsintervall för att följa leveransen i realtid direkt i mobilen. Du får ett till SMS när leveransen närmar sig.
Hemleverans via Budbee visas i kassan beroende på angivet postnummer. Observera också att du personligen måste ta emot leveransen vid dörren, försändelsen kan inte lämnas utanför dörren.
Postnord
Med Postnord får du fri leverans till ditt närmsta ombud eller direkt till dörren. Oavsett vilket Postnord-alternativ du väljer sker leverans inom 1-3 dagar och beställningar som läggs innan 13.00 skickas samma dag.
När paketet finns för uthämtning hos ombud skickas ett meddelande direkt i Postnords app (är appen inte installerad så skickas aviseringen via sms) med information om löpnummer. Vid uthämtning av försändelse ska giltig ID-handling uppvisas.
När paket ska levereras till dörren via Postnord aviseras du per telefon/via Postnords app där du kan välja dag och tid för leverans. Observera att du personligen måste ta emot leveransen vid dörren, försändelsen kan inte lämnas utanför dörren.
När paketet ska levereras till PostNords paketbox behöver du använda PostNords app och legitimera dig med BankID. Telefonens blåtand behöver vara påslagen och du behöver stå nära postboxen när luckan skall öppnas. Vidare information fås på plats direkt i appen.
Svanenmärkta leveranser med Postnord
Postnord erbjuder Svanenmärkta leveranser av e-handelspaket. Svanen är Nordens officiella miljömärkning, som gör det enkelt att välja en mer hållbar leverans av varor som handlas online. En Svanenmärkt leverans uppfyller stränga krav på klimatprestanda och hög energieffektivitet samt att anställningsvillkor är i enlighet med kollektivavtal eller motsvarande.
Hur lång leveranstid har ni?
Vi levererar alltid inom 1-3 arbetsdagar, förutsatt att ingen annan info framgår i kassan. Om du inte har mottagit din beställning inom fyra dagar vänligen kontakta kundtjänst som kan spåra paketet.