Din varukorg 0

Din varukorg är tom. Välj en produkt och lägg den i varukorgen för att gå vidare!
Fortsätt handla
0 Varukorg
Meny

Vi beklagar att du har fått en produkt som inte motsvarar dina förväntningar. Vi ställer höga krav på att våra produkter alltid ska uppfylla högsta kvalitet. Därför är vi tacksamma att du kontaktar oss om du inte är nöjd med den produkt du köpt.

Reklamation & Returer

Reklamationsrätten omfattar endast ursprungliga fel och inte fel som t.ex. beror på att varans normala hållbarhetstid passerats eller som uppkommit pga. normalt slitage. Hela vår reklamationspolicy hittar du här.

Reklamera snus

Om du vill reklamera ett snus från Swedish Match gör du det enklast här på vår hemsida. Detta gäller både snus som är köpt i en butik och online. Använd länkarna nedan för att fylla i alla uppgifter som vi behöver för att ta emot din reklamation:

Vi ber dig fylla i uppgifterna så fullständigt som du kan samt i formuläret (om möjligt) bifoga en tydlig bild på produktfelet. Alla uppgifter på förpackningen är nödvändiga för att vi lätt ska kunna spåra eventuella fel.

När du har genomfört reklamationen ber vi dig spara dosan med innehåll tills dess att vi svarar dig. Vissa fel (ex. lukt och smak) kräver nämligen att du själv skickar in produkten till oss för att vi ska kunna ersätta dig för dina utlägg. Har du köpt snuset online på swedishmatch.se, kan vi skicka en retursedel till din adress.

Om det inte fungerar för dig att använda länkarna ovan för att reklamera snuset, kan du även kontakta oss på customerservice@swedishmatch.com. Vi ber dig i så fall bifoga en tydlig bild på produktfelet samt en tydlig bild på dosans baksida (där produktens datummärkning och streckkod går att tyda). Du kan även kontakta oss per telefon på 0200-113 114 så hjälper vi dig.

Övrigt sortiment på swedishmatch.se (ej snus)

Om du vill reklamera solstickan-produkter eller snustillbehör som du har beställt från swedishmatch.se, vänligen hör av dig direkt till oss per email, telefon eller chatt. Du hittar våra kontaktuppgifter nedan.

Transportskador

För att ärenden rörande en transportskada på en produkt från swedishmatch.se ska kunna handläggas på snabbast möjliga sätt ber vi dig att behålla produktens emballage så att detta kan besiktigas. För att kunna returnera varan ska du vidare kunna styrka ditt köp från webbplatsen, t.ex. genom orderbekräftelsen/kvittot som Swedish Match skickat till den e-postadress du angett i samband med din beställning. Vid retur och reklamation p.g.a. en transportskada, vänligen hör av dig direkt till oss per mail, telefon eller chatt. Du hittar våra kontaktuppgifter nedan.

Ångerrätt & Returer

När du som konsument handlar varor på internet har du som huvudregel alltid 14 dagars ångerrätt enligt lag (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler. Ångerrätten gäller inte vid köp av snus eftersom snus är en färskvara med begränsad hållbarhetstid.  Istället har swedishmatch.se valt att erbjuda dig en förlängd ångerrätt, med fri retur i upp till 30 dagar vid köp av produkter ur övrigt sortiment (exempelvis Solstickan-produkter). Detta innebär att du inom 30 dagar från det att du tagit emot varan (ej snus) måste meddela Swedish Match att du utnyttjat din ångerätt, och att du utan dröjsmål och senast 7 dagar därefter har skickat varan i retur. Du hittar våra kontaktuppgifter nedan.

Retur av rabatterade varor (ej snus)

Vid köp som berättigar till gåva eller extra rabatt betraktas värdet av gåvan eller den extra rabatten som en generell rabatt på hela beloppet vid köptillfället. Om någon del av köpet byts och/eller returneras värderas returnerade varor till köpeskillingen minus sin relativa andel av den generella rabatten. Vid byten sker ingen omräkning av den ursprungliga grunden för gåva eller rabatt.